MENU

October 31, 2014

Pumpkin Shaped Chocolate Truffles - Pumpkin Shaped Brigadeiro


If I could I would, but I can't. Admittedly, I would love to, but that's not my reality, not right now, maybe one day, who knows?
I'm talking about having more time to dedicate to things I love to do, like cooking, gardening, taking photos, reading, blogging, and so on. Like this post, I wanted to have published it I a few days ago, but it dos not matter now, the important thing is that I could do it this morning.

I got inspired to make these pumpkin shaped candies when I saw this post  by my friend Marly, I thought it was such a cute idea. I did not follow her recipe though, instead I made Brigadeiros. Remember them? Only this time I used white chocolate powder and food coloring to make them look like pumpkins.


Pumpkin Shaped Chocolate Truffles - Brigadeiro
Makes about 25 candies

 3 tablespoon white chocolate powder
 1 can of sweetened condensed milk
 1 tablespoon of butter
 Food coloring (combine yellow & red to achieve the orange color)
 Orange sugar crystals
 Semi-sweet morsels to decorate

Mix the condensed milk, chocolate powder, butter, and food coloring in a medium saucepan, and cook over medium-low heat stirring constantly (this is important) until the mixture becomes thick and shiny, and starts to pull away from the bottom and sides of the pan.

Remove from the heat and immediately pour the mixture into a plate greased with butter.

The mixture needs to be cooled off completely before being rolled into small balls. I like to place it in the refrigerator to speed up this process.

To make it easy to roll the mixture, you can either lightly rub some softened butter on your palm hands, or wet them with cold water. Using a small spoon scoop out the chocolate mixture and roll it into small balls between your palms.

Roll each ball in the sugar crystals and place them in paper candy cups. To make the pumpkin shape press the top gently, and with a slightly wet toothpick  make creases all around it. The finishing touch is to place a chocolate morsel on top of each candy to resemble stems.



Happy Halloween! Have Fun Everybody!

22 comments :

  1. Que coisa linda e deliciosa! Adorei! bjs, chica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muito obrigada querida Chica.

      Tenha um ótimo final de semana.

      Delete
  2. Oi, minha amiga.

    Que lindinhas que ficaram as suas abobrinhas. E eu tenho certeza de que ficaram também deliciosas! Muito obrigada pela menção carinhosa, é uma honra ser mencionada num blog que eu acho tão bom, rsrs. Sabe, eu fiz no ano passado uns docinhos de abóbora (em forma de abóbora) que levava leite condensado e purê de abóbora (usei a cabotiá/cabotchan) que é mais sequinha. Mas ainda assim demorou um pouco para o doce chegar ao ponto, só depois que eu vi que deveria ter secado um pouco o purê no fogo antes de o utilizar, rsrs. Mas ficou tão saboroso que eu acho que vou voltar a fazê-los de novo, oportunamente, rsrs. Agora dou de cara com a sua receita, que leva chocolate, e é claro que vou salvá-la para fazer oportunamente também, rsrs.

    Um beijo e happy Halloween!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Só tenho o q agradecer Marly, obrigada pela inspiração :)

      Delete
  3. Oi Regina, tudo bom?, vim agradecer a linda mensagem no meu aniversário, MUITO OBRIGADA!!!

    Quanto a estes doces eu aceito, pode mandar via Correio para mim rsrsrs
    E as fotos estão lindas!


    Beijos e ótimo final de semana a vc. e família


    Audeni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bom dia Audeni.

      Não precisa vir somente para agradecer pode aparecer sempre, viu? :)

      Beijinhos e um ótimo final de semana pra você.

      Delete
  4. Minha amiga, os doces ficaram lindos e com certeza estão deliciosos. Por aqui eu não me arrisco a fazer porque estas gostosuras vão todas para a minha cintura.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bom dia Beatriz. Não se engane minha amiga, por aqui elas tbém vão parar na minha cintura . É sempre assim, meu corpo 'estica' no frio e 'encolhe' no verão :)

      Delete
  5. Ahhh!! Aren't these the cutest little cupcakes ever!! Seriously, so pretty and cute! Perf for Halloween! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello Cailee, nice to have you here, and nice that you like my sweets, but they are not cupcakes, they are truffles, and very delicious.

      Have a great Sunday.

      Delete
  6. Awesome and creative idea, I love these beautiful truffles! Pinned :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you Mira, glad that you like it :)

      Have a very nice Sunday.

      Delete
  7. Regina, querida!

    Os doces ficaram perfeitos. De tão lindos estou com água na boca.

    E a fotografia... acredite! Suas imagens estão sim, cada vez melhor. Eu, pessoalmente, acho difícil fotografar comidas e design. E por isto me encanto com o seu trabalho. As fotos estão belíssimas!

    Bom domingo, Flor Amiga!

    Beijo da Ila

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bom dia Ila.

      São 6:30 da manhã, manhã ainda escura e muita ventania. Acordei com o barulho do vento lá fora marcando sua presença nesse outono q tem sido muito lindo.

      Obrigada amiga pelo carinho, e que você também tenha um bom domingo.

      Beijo

      Delete
  8. So pretty, festive and tempting! A fabulous treat.

    Cheers,

    Rosa

    ReplyDelete
  9. Olá!
    Menina, como isso ficou bonito, dá até pena de comer!
    Grande abraço

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muito obrigada Fátima, mas vale a pena comer :)

      Beijos

      Delete
  10. These look and sound amazing. Thanks for the recipe! Great photos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you my dear, it's very easy to make & delicious to eat :)

      Cheers

      Delete
  11. Such a sweet fall treat. Your pictures always look so great!

    ReplyDelete