MENU

October 29, 2015

Coconut Candies - Beijinho


They are creamy, they are gooey, almost addicted. They are pure sweetness. Do yourself a favor and make these Coconut Candies, known in Brazil as Beijinho, or Little Kiss.

These decadent coconut candies are a surprisingly easy-to-make treat, it's love at first bite. 


The process of making these Coconut Candies is similar to the ever popular Brigadeiro, they all start with a can of sweetened condensed milk, but instead of chocolate, to make Beijinho we use coconut.

Originally, these candies are rolled in sugar, but you know me, I really love coconut.


As Halloween is around the corner, I tried to make them look fancier and halloweeny (is this a real word ?!), like these orange pumpkins I made last year.

My idea was to make them look like white pumpkins, so I coated a few with pearl glitter crystals, and placed a clove upside down to resemble stem.

Although they did not ended up with the look I expected, I had fun making them, and that counts too, right?



Coconut Candies - Beijinho
Makes about 35 candies

1 can sweetened condensed milk
1 tbsp butter - keep some room temperature butter handy to grease a plate and your palm hands later
4 tbsp shredded coconut
flaked coconut - for decorating
whole cloves - to embellish

Bring sweetened condensed milk and butter to a simmer over medium-low heat, add the shredded coconut.

Stir constantly, this is important, until the mixture becomes thick and shiny, and starts to pull away from the bottom and sides of the pan.

Remove from heat, and immediately pour the mixture into a plate greased with butter. The mixture needs to be cooled off completely before being rolled into small balls.

Place coconut flakes in a shallow bowl. Lightly rub some softened butter on your palm hands, and using a teaspoon scoop out the mixture and roll it into small balls between your palms.

Coat each ball with coconut flakes, place them in small paper candy cups, and stick a clove into each one of the candies just to embellish them.

10 comments :

  1. Lindos, deliciosos e tão fáceis de fazer!Adoro! bjs, chica

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bom dia querida Chica!

      Issos mesmo, deliciosos e tão fáceis de fazer. Como resistir a eles?!?!?!

      Bom final de semana querida.

      Delete
  2. Beautiful Regina!! Also delicious! Your photos are all gorgeous! Happy Autumn to you!

    ReplyDelete
  3. Nossa esses beijinhos são bons mesmo aqui não pode faltar nas festas há e o cajuzinho,a criançada gosta e os grandinhos tb,as minhas meninas e uma amiga inventaram de abrir uma banquinha de cupcake para venderem aí lá fui eu faze-los para elas saíram rua afora batendo de casa em casa no domingo passado tu sabe que aqui onde eu moro é zona rural e o pessoal nunca tinha ouvido falar no tal cake compraram para experimentar para a primeira venda elas se deram bem venderam todos e esse domingo querem abrir a banca novamente rsrsrsrs oque eu acho bom elas saberem o valor das coisas elas me pagaram pelo o meu trabalho e o resto foi para o cofrinho uma quer comprar um celular como ela diz de passar o dedo rsrsrsr e a menor a Duane já torrou todo o dinheiro em spray roxo para o cabelo para a festa do halloween que vai ter amanhã na escola que tive que fazer as fantasias uma é a filha do chapeleiro maluco e a outra é de bruxa o Hian não quer fantasia nenhuma ele diz que é para criancinha pode e assim a vida segue por aqui nada muito especial mas está é a vida é ou não é.Beijos beijos bom final de semana pra vcs.

    ReplyDelete
  4. Ah Regina this is a great little recipe, and just what I am looking for! I love condense milk and my daughters love coconut too! Your photos are just so beautiful, I feel like I want to come over and drink tea with you! Wishing you a lovely weekend! Sharonx

    ReplyDelete
  5. Eu simplesmente amo esses docinhos,até mais que os brigadeiros.Quando morava em Munique fiz uma vez e presenteei uma vizinha e logo no dia seguinte a filha dela que havia provado um veio me pedir a receita para fazer tb.nao tem como resistir,rsrsrsr...Agora aqui na casa nova vou fazer para presentear meus novos vizinhos.Bjs.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bom dia Malú!

      Realmente é difícil resistir a esses docinhos, e como eu adoro coco, sou capaz de comer uma receita inteira!!!

      Assim como você, faço docinhos brasileiros para presentear os amigos aqui, eles adoram.

      Bom final de semana querida.

      Delete
  6. Simply amazing dear Regina. I really love your images and recipes.. It looks so stunning...

    ReplyDelete
  7. These photos look fabulous!I love the recipe! I wish to have a few now!!

    PS. It's Marcela (tortadellafiglia). I moved my blog to a new domain: http://tastefolio.com

    Hope you'll have time to stop by!

    ReplyDelete
  8. Regina!

    Amo estes docinhos, mas só como quando estou no Brasil.
    Vou levar a receita, talvez me animo a fazê-los também.

    E eu me torno repetitiva, mas... as imagens estão perfeitas.

    Beijo grande

    ReplyDelete