MENU

November 11, 2015

Home is where my plants are


I don't follow trends per se. I like to know what is happening out there, new ideas, new concepts, and get inspired by them, but I'll never buy an item, a product just because it is popular at the moment.

Like indoor plants. For a few decades they have been abruptly removed from inside the houses and put back outside. Bad taste to have them. Really? Well, I've never followed that trend. Since I moved out from parents home, I've had all kinds of greenery surrounding me. Plants are alive, they make any room look happy and cozy.


It's time to reclaim the idea of indoor plants. In fact, the indoor plant trend is in full swing again, and I believe two people have been considerably responsible for this idea. Judith of Joelix.com and Igor of Happy Interior Blog, with their project called Urban Jungle Bloggers.

I feel at home when I visit UJB. So many beautiful rooms, so many good ideas.

Every month they come up with a new theme for bloggers to style up their homes with plants. How cool is that?

This month's theme is to get creative and style up shelves at home with plants -  #plantshelfie


I have plants all around my home, not in the bedrooms, I must say. In the winter, even the garage window sill holds some succulents.



Growing indoor plants is easier than having an outdoor garden. They not only help clean the environment around them, but they are a pretty and alive decorating item.



Pop up at UJB to get inspired and join the fun. 

18 comments :

  1. Olá, Regina!
    Linda a sua coleção de plantas. É verdade que cairam em desuso dentro de casa, mas, tal como você, eu sempre mantive o meu jardim indoors. Adorei as suas fotos.
    Como verdadeira apaixonada pela decoração vou agora visitar os blogs que indica.
    Tenha um bom dia.
    Beijo da Nina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bom dia Nina!

      Muito obrigada querida. Pra quem gosta de plantas e do bem que é tê-las ao nosso redor, não importa se está 'na moda', ou não, não é mesmo?

      Beijos, e um ótimo final de semana :)

      Delete
  2. Hi Regina, I LOVE, LOVE LOVE!!!! All your beautiful plants! They do look trendy even though you say you don't follow trends, everything looks so beautiful, must be your photography! Indoor plants and me don't really mix but I do have a few in my new office space which has plenty of light, and they are still growing strong....your plants are beautiful! Wishing you a lovely week. Sharon x

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you dear Sharon.

      Taking care of them can be time consuming, I used to have more but I'm trying to keep things simple and low maintenance.

      Have a lovely Saturday

      Delete
  3. Bom dia Regina lindas tuas folhagens eu aqui só tenho violetas e uma lá que ganhei da minha sogra o nome é complicado mas é bem fácil de cuidar vou tentar escrever cloquicinea acho que é isto até estão cheias de flores se tu morasse por aqui te dava uma muda rsrsrsrs,mas falando em plantas dentro de casa acho que é mais costume de país onde a temperatura é mais fria aqui no Brasil é tudo abundante pelo clima tu sabe bem no jardim tenho muitas plantas e minha horta está muito linda tu precisa ver o tamanho dos pés de alface que já estamos comendo os pés de tomate da gosto de ver plantei de tudo até pipoca,feijão,curry,morangos,girassol,vagem,de tudo um pouco e vou fazer mais canteiros estou empolgada e acho que minhas plantas refletem o meu esforço mais minha inspiração veio daí uma família americana que mora em area urbana e fez o seu edem vou te mandar o link:https://youtu.be/wXIxpcwpE6o Regina assiste é um exemplo para quem tem muita terra e planta grama assim como eu fazia é claro que grama dá menos cuidado mas não te traz a satisfação de tirar da terra e levar o alimento orgânico para a mesa.Ah outro dia entrei na casa de retalhos só para olhar a tua janela com galinhas rsrsrsrrsrsr me trouxe boas lembranças da primeira vez que vi um blog rsrsrsrs lembro que olhei as tuas postagens em um dia.Beijos beijos dessa amiga falante aqui.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bom dia Andréa!

      Que beleza de vídeo Andréa, obrigada por ter enviado o link pra mim, dá uma vontade de fazer como eles fizeram. Temos uma hortinha aqui mas é bem pequena.

      Muito legal você ter feito sua horta, é bom demais comer alimentos frescos, dá trabalho, eu sei, mas vale muito a pena. E eu acho que faz um bem danado pra Alma, esse cuidado e contato com a Natureza.

      Aquela cortinha é mesmo fofa, não é? Gostaria de saber quem fez pois iria comprar algumas para dar pra minhas amigas, rsrsrs Infelizmente a loja não existe mais :(

      Um grande abraço querida amiga

      Delete
  4. I too love plants however I don't really have a great place for indoor plants. I have an issue that most of the time they die and makes me discouraged. I love herbs and would love to have a few indoors but they need a lot of sun and living in North Part of the US and it's not easy. You got lovely plants!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hello dear Angela.

      You are right, it's not easy to keep plants healthy if we live in a colder place, they need light, they need warmth., but I try, and it relaxes me to care for them.

      Have a blessed weekend dear friend.

      Delete
  5. What a beautiful collection of flowers! So relaxing!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much, and yes, they make the space so more relaxing.

      Have a great weekend.

      Delete
  6. Oi, Regina!

    Eu adoro plantas dentro de casa. Elas dão um toque especial seja qual for o ambiente e o estilo.
    As suas são lindas, muito bem cuidadas.

    Sim, o blog do Igor é muito especial.

    Tenha um abençoado domingo!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olá querida Ilaine, tudo bem?

      Pra mim faz uma diferença enorme um ambiente com plantas / flores, não gostaria de morar em um espaço sem verde, sem um pedacinho da natureza.

      Um grande abraço

      Delete
  7. Your home looks like a paradise with your plants

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much my dear, I do appreciate it.

      Have a blessed weekend.

      Delete
  8. Replies
    1. Thank you so much Barbara.

      Have a lovely weekend.

      Delete
  9. Adoro a sua organização! Suas plantas estão lindas, parabéns! Beijos!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Olá Heloísa, tudo bem com você?

      Muito obrigada querida. Seus comentários sempre me fazem um bem danado :)

      Tenha um ótimo final de semana.

      Delete